Schimbarea numelui pe cale administrativă
Formulare necesare
Descarcă: Cerere - schimbarea numelui pe cale administrativă
Schimbarea pe cale administrativă a numelui de familie şi / sau a prenumelui | |
Procedura de schimbare pe cale administrativă a numelui şi/sau a prenumelui se parcurge în 2 etape şi se desfăşoară la serviciul de stare civilă în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul petiţionarul, după cum urmează: | |
ETAPA -I- | |
Acte necesare : paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate), în copie şi original; MINORI), în copie şi original; DEFINITIVĂ / CERTIFICAT DE DIVORŢ / CERTIFICAT DE DECES), în copie şi original; documentele se depun personal, în vederea publicării anunţului de schimbare a numelui, la MONITORUL OFICIAL (Mimpex Timişoara – Reprezentant Monitor Oficial, cu sediul în Timişoara, Calea Aradului, nr. 33, sau la un oficiu poştal).
| |
ETAPA a II-a | |
După 30 de zile de la publicarea anunţului în monitorul oficial, cererea se depune personal la serviciul de stare civilă de la domiciliul petiţionarul însoţită de următoarele acte: cererea de schimbare a numelui, de la publicarea căruia să nu fi trecut mai mult de un an; paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate), în copie şi original; – CERTIFICATELE DE STARE CIVILĂ (NAŞTERE, CĂSĂTORIE, NAŞTERE COPII MINORI), în copie şi original; definitivă / certificat de divorţ / certificat de deces), în copie şi original;
str. Take Ionescu nr. 44-46, valabil 6 luni de la data eliberării), în original; familie purtat în timpul căsătoriei, în original; – consimțământul celuilalt părinte, dat în formă autentică, pentru schimbarea de nume/prenume privind copilul minor – alte acte necesare pentru susţinerea cererii; Cererea poate fi depusă şi prin împuternicit cu procură specială, autentificată de notar, sau prin avocat în baza unei procuri avocaţiale, în care trebuie să fie specificat numele de familie şi/sau prenumele care se solicită a fi schimbat şi numele de familie şi/sau prenumele dorit. Dacă vă aflaţi în străinătate: supralegalizată sau apostilată (conform convenţiei de la Haga din 1961) şi tradusă în limba română, legalizată (atât traducerea, cât şi legalizarea traducerii se întocmesc în România la notar public). Procura specială poate fi dată la Ambasada / Consulatul României din străinătate.
Termenul legal de soluţionare a cererii este de 60 de zile (calculat de la data depunerii cererii în etapa a II- a). Taxe: nu se percep Cererea se soluţionează prin emiterea dispoziţiei Preşedintelui Consiliului Judeţean Timiş privind schimbarea pe cale administrativă a numelui de familie şi /sau a prenumelui. În baza dispoziţiei de schimbare a numelui persoana în cauză este obligată să solicite eliberarea noilor certificate de stare civilă, precum şi a actului de identitate.
|
PRIMĂRIA COMUNEI GHIRODA,
Adresa: Strada Victoria, nr. 46, Ghiroda, jud. Timiș,
Cod postal: 307200
Telefon: 0256 / 205.201
Fax: 0256 / 287.406
Email: registratura@primariaghiroda.ro
TAXE ȘI IMPOZITE
Luni, Marti, Joi: 08:30 – 14:00
Miercuri: 08:30 – 17:00
Vineri: 08:30 – 12:00
URBANISM
Miercuri: 09:30 – 18:00
REGISTRATURĂ
Luni, Marți, Joi: 08:00 – 16:00
Miercuri: 08:00 – 18:00
Vineri: 08:00 – 14:00
CASIERIE
Luni, Marti, Joi: 08:30 – 14:30
Miercuri: 08:30 – 17:30
Vineri: 08:30 – 12:30